De ce trebuie inclus spanacul in dieta?

Stim cu totii ca este recomandat sa mancam fructe si legume, motiv datorita caruia, din lista de legume, spanacul nu trebuie sa lipseasca. In randurile care urmeaza vom discuta despre spanac beneficii sanatate, si veti afla de ce trebuie introdus spanacul in dieta.

Cititi pana la final, si cu siguranta pe urma, dupa ce veti descoperii cele mai importante beneficii pentru sanatate ale spanacului, veti dori sa il introduceti in dieta.

Spanacul este bogat in nutrienti

Trei cesti de spanac crud ofera doar 20 de calorii, fara grasimi, 2 grame de proteine ​​si 3 grame de carbohidrati cu 2 grame ca fibre (deci 1 gram de carbohidrati neti). Desi are atat de putine calorii, spanacul este plin de substante nutritive. O portie de trei cani asigura peste 300% din necesarul zilnic de vitamina K, care sustine oasele.

Spanacul ofera de asemenea, peste 160% din necesarul zilnic pentru vitamina A si aproximativ 40% din necesarul de vitamina C, care sustin functia imuna si promoveaza pielea sanatoasa.

Spanacul contine de asemenea, 45% din necesarul zilnic de folat, o vitamina B care ajuta la formarea celulelor rosii din sange si a ADN-ului. Si nu trebuie sa uitam faptul ca spanacul furnizeaza 15% din necesarul zilnic de fier si magneziu, 10% din necesarul zilnic de potasiu si 6% din necesarul calciu, impreuna cu cantitati mai mici de alte vitamine B.

Spanacul este bogat in antioxidanti

In plus fata de numeroasele sale vitamine si minerale, spanacul ofera antioxidanti legati de antiinflamare si protectie impotriva bolilor. Acestea includ kaempferol, un flavonoid demonstrat ca reduce riscul de cancer, precum si ca incetineste cresterea si raspandirea acestuia.

Un altul, numit quercetin, a fost legat de posibile efecte protectoare asupra memoriei, precum si de boli de inima si diabet de tip 2.

Spanacul este un aliment functional

Intr-un studiu publicat in revista Food & Function, cercetatorii rezuma efectele protectoare ale spanacului, pe baza activitatii compusilor sai naturali si a compusilor bioactivi. Ei afirma ca aceste substante derivate din spanac pot reduce stresul oxidativ, deteriorarea ADN-ului si pot chiar reduce riscul de aparitie a mai multor boli.

De asemenea, substantele pe care le contine spanacul sunt capabile sa influenteze pozitiv expresia genelor implicate in metabolism si inflamatie. In plus, acestea declanseaza eliberarea hormonilor de satietate, care te pot face sa te simti mai plin si mai multumit.

Din aceste motive, cercetatorii au ajuns la concluzia ca consumul de mai mult spanac poate ajuta la combaterea bolilor de inima, a cancerului, a diabetului de tip 2 si a obezitatii.

Spanacul sprijina sanatatea creierului 

Efectele antiinflamatorii ale spanacului il fac un element esential pentru protejarea creierului, in special in timpul imbatranirii. Intr-un studiu, cercetatorii au urmarit tiparele alimentare si abilitatile cognitive ale mai mult de 950 de adulti in varsta, timp de aproximativ cinci ani.

Ei au vazut o scadere semnificativa a ratei de declin cognitiv in randul celor care au consumat cantitati mai mari de legume cu frunze verzi.

Datele au indicat faptul ca persoanele care au consumat zilnic una pana la doua portii de spanac sau chiar salata, au aceleasi abilitati cognitive ale unei persoane cu 11 ani mai tanara decat cele care nu au consumat verdeata cu frunze.

Spanacul poate ajuta la controlul tensiunii arteriale

Spanacul este o sursa de nitrati naturali, compusi care deschid vasele de sange pentru a imbunatati fluxul de sange si a usura volumul de munca pe inima. Intr-un mic studiu, publicat in The Journal of Nutrition, 11 barbati si sapte femei au consumat patru bauturi diferite, bogate in nitrati, inclusiv o bautura cu spanac.

Bautura de spanac pe langa cele preparate din suc de sfecla rosie, a scazut si tensiunea arteriala. Tensiunea arteriala diastolica a ramas mai mica la cinci ore dupa ingerarea bauturilor cu spanac.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *